Graphic Design – pojęcia

Pojęcia

web design – obejmuje wygląd, układ, strukturę i zawartość strony internetowej

digital design – szersze pojęcie, obejmujące również projektowanie banerów, motion graphics, interactive elements

front end development – czyli to co wiąże się z projektem i wyglądem strony, uwzględniając HTML, CSS, JS, SEO (search engine optimization), dostępność (accessibility), różnice wyświetlania miedzy przeglądarkami

back-end development – czyli tematy związane z bazami danych, architektura serwerów, bezpieczeństwem, przekształcaniem danych, kopiami bezpieczeństwa, CMS (content management system)

full stack development – łączy zagadnienia front-end i back-end w jedno

user experience UX – głównie koncentruje się na tematach: testy użyteczności, psychologia, projektowanie interakcji, strategia treści, szkice widoków (skeletons, wireframes), prototypy, architektura informacji, zrozumienie problemu, projektowanie i badania użytkowników, tym co przygotowuje najcześciej jest opracowanie: strategi, zakresu, struktury i czasami również szkicu

user interface UI – jego tematy to głównie: kolor, ilustracje, fotografia, typografia, ikony, grafiki, projektowanie wizualne, bazuje na tym co otrzymuje od UX i opracowuje szkic strony i jej warstwę wizualną

dostępność (accessibility) – upewnienie się, że osoby z problemami wzorku lub słuchu również bez przeszkód będą mogły korzystać z projektowanej strony

użyteczność (usability) – pojęcie ogólne dotyczące całego projektu, które skupia się na usunięciu wszelkich możliwych przeszkód, które mogą uniemożliwić użytkownikowi znalezienie odpowiednich informacji, których szuka

above the fold – ta część strony która widoczna jest na ekranie bez scrollowania

proofs of community –

IA (information architecture) – czyli organizowanie i wyświetlanie informacji na stronie w sposób który jest jasny, intuicyjny i rozsądny

site map – schematyczna reprezentacja zawartości strony – sekcji lub podstron oraz zależności i połączeń między nimi

wireframe – wstępne szkice struktury używane w fazie planowania strony czy aplikacji, reprezentujące główne bloki i sekcje projektu

scanning pattern – reprezentowane przez heat maps – czyli wizualna mapa pokazująca gdzie wzrok najdłużej się zatrzymuje oraz jak podąża, najbardziej popularne wzorce to wzór litery F lub Z

responsive design

adaptive design

design thinking – proces podejścia do projektowania rozwiązania,

  1. zaczynasz od wyzwania czyli określenia, jaki jest problem i co należy rozwiązać,
  2. następnie przechodzisz do fazy empatii, która polega na przeprowadzaniu wywiadów i obserwowaniu użytkowników wykonujących określone zadania
  3. w oparciu o te obserwacje i dokładne zdefiniowanie problemu, możesz rozpocząć ideację, która może następnie przejść do tworzenia rzeczywistych prototypów, a następnie ich testowania

Hope this helps and happy coding :)

Zobacz jeszcze

Graphic Design - podstawy

Graphic Design czyli projektowanie graficzne to najprościej ujmując zarządzanie tekstem i obrazem w taki sposób by wspólnie przedstawiały zamierzony komunikat. jest to odpowiednie zarządzanie...